cool to share

Sunday, November 2, 2008

pd kecil jika minum kopi ?

Saya baru sahaja baca emel dari member mengatakan wanita yang minum kopi boleh menyebabkan payudara mengecil atau mengecut. hmm... Saya tidak melatah pun, apalagi terus mengiakan jika belum ada pengesahan saintifiknya. Bagi saya, minum atau makan apa sekalipun sekiranya berlebihan memang memudaratkan. Kopi memang ada kafein, elok sebenanya dikurangkan. Cuma saya ketika mengandung dan menyusukan anak memang tidak mengambil kopi, setakat bau sahaja hehehe....
Balik kepada topik di atas tadi, wanita sememangnya amat risau jika payudara mengecil atau mengecut. Tidak mengancamlah lagi. Semua wanita mahukan bentuk payudara yang besar dan mengkal yetak. Apatah lagi jika si suami mula komplen...
So, saya teringat kisah kawan saya Maya, umur muda sedikit dari saya, putih gebu, kalau sebut Maya Bob, semua budak kampus kenal, kerana 'boob'nya besar. Maya selalu diusik siapa yang jadi suaminya memang bertuah tidak payah beli tilam. Maya sedikit pun tak terasa, dia memang sporting. Bila Maya berkahwin dengan Shah , semua kawan-kawan lelaki jealous degan Shah sebab berjaya dapat Maya Bob..
Lama tidak dengar cerita Maya, selepas beranak dua, Maya terus menyepikan diri dari kawan-kawan. Rupa-rupanya suami Maya menggatal dengan perempuan lain. Kerani tempat kerja kata Maya. Rupa perempuan tu kata Maya, orangnya muda, kurus, tinggi, rambut lurus paras bahu. Budak kampung. Dan yang pastinya payudaranya 4-5 kali ganda lebih kecil dari Maya...... hmm aduhai.....zaman la ni kecik or besar bukan ukuran, kalau laki dah nak sangat carik perempuan lain, menangis pun tak berguna.... Kalau saya sorry lah nak korbankan kenikmatan aroma coffee hanya kerana ingin menjaga hati lelaki hehehehe....

No comments: