cool to share

Wednesday, November 26, 2008

Goodbye My Friends...21112008


Sayonara kepada dua orang rakan baik saya di office, Ana dan Dira.Both of you memang best and superb. Cool and sensitive.
Ana, the coolest and most patience and generous woman I ever known. Banyak perkara yang Ana kongsikan dengan saya, segala masalah Ana hadapi dengan tabah. Akhirnya Allah SWT makbul juga doa Ana dengan kerjaya kini sebagai pensyarah Uitm di Shah Alam dan dapat kembali semula kepangkuan orang tersayang..
Dira, the hardworking , energetic and always 'on the move' woman. Business minded and also coffee lover like me...
Sebenarnya pada hari terakhir mereka di Cosmopoint, saya menjadi agak pilu mengenangkan selepas ini tiada lagi Ana dan Dira menemami saya minum pagi mahupun lunch. Momen-momen sarapan pagi di cafe, adalah momen yang paling ceria. Ana, Dira, Mul dan kadangkala ada Rin akan menceriakan waktu pagi saya dengan cerita 'panas' atau 'sejuk'. Momen-momen itu saya rasa sedikit sebanyak membantu saya memulakan hari bekerja dengan penuh semangat.
Dan yang paling mengesankan bila pagi Selasa 26112008, jam 8.30am, dengan penuh selambanya Mul bertanya saya "Mana Kak Ana ni, tak nak breakfast ke?".
"Weh! hang ni kenapa?" Saya membulatkan mata sebelum tergelak-gelak.
"La... lupa Kak Ana dah resigned.." Mul buat muka sedih pulak.
"Jomla Kak Shila temankan hang ..."
Terima kasih kepada kalian kerana kehadiran yang hanya beberapa bulan sahaja ,sebenarnya kewujudan kalian sebagai sahabat, adik, motivator, pak lawak , pelakon, penyanyi, pembantu dan dll adalah penuh bermakna buat kami yang masih tinggal dan terus bekerja di sini.
Kepada anda berdua, selamat menjalani tugas di tempat kerja baru dan jangan lupa kami.

1 comment:

Geraldo Maia said...

A friendly hello from Brazil. Best wishes:
Geraldo